Tankar 😟

Sedan jag blev mamma funderar man mycket och reflekterar över massor med saker. Jag tyckte det börja redan i graviditeten men det handlar mycket om hur man Ă€r som mamma och hur andra mammor Ă€r och behandlar sina barn. NĂ„gon mer som kĂ€nner igen sig? Jag menar inte dömande alltsĂ„ men man tĂ€nker pĂ„ saker helt annorlunda och det Ă€r mycket som förĂ€ndras. Man tĂ€nker mycket pĂ„ hur det var nĂ€r man var barn sjĂ€lv t.ex hur man vill/inte vill att ens barn ska bli behandlat/uppleva. Och det behöver ju absolut inte handla om att du hade en dĂ„lig uppvĂ€xt i sig utan bara mycket om att sĂ„ vill jag inte att barn ska ha det, eller sĂ„ ska inte mitt barn uppleva det eller det va kul det Ă€r nĂ„got jag vill föra vidare till mina barn. Och jag har lĂ€nge levt efter behandla andra som du sjĂ€lv vill bli behandlad och det gĂ€ller Ă€ven mitt barn. Jag vill att han ska ha respekt för mĂ€nniskor och behandla dem bra. Jag sitter inte hĂ€r och menar att jag Ă€r vĂ€rldens bĂ€sta mamma för det Ă€r jag inte och jag har mycket kvar att lĂ€ra. Men jag menar bara att jag hatar nĂ€r barn blir illa behandlade och Ă„tsido sĂ€tta, för det Ă€r trots allt vi förĂ€ldrar som valt att ge dem ett liv och dĂ„ ska vi se till att dem fĂ„r ett bra liv och en bra uppvĂ€xt och att dem kommer först och att man lyssnar och hör till deras behov och viljor och inte bara kör över dem. Det finns lixom inte att man gĂ„r först nu för oavsett vad kommer barnen alltid gĂ„ före ens egna behov. Jag skulle aldrig sĂ€tta mig sjĂ€lv eller mina behov före min son och jag skulle göra allt för honom. 💖💖

AllmÀnt | |
Upp